WHAT'S NEW?

Cara menulis essay(karangan) terbaik

Pelajar terbaik menikmati menulis karangan kerana mereka bijak membuat latihan dimana penulis mesti membuat hujah yang baik keatas tajuk yang komplek dalam batasan yang ditetapkan dan selalu mengira perkataan.



  1. Baca karangan orang lain.Seperti buku yang anda baca dapat membantu penulisan anda. Membaca karangan orang lain dapat membantu anda mencipta kemahiran membuat karangan. Cuba untuk membaca karangan orang lain, termasuk rakan-rakan anda dan pelajar lain. Baca dengan meluas dalam pelbagai subjek, tidak semestinya perkara yang anda belajar, disiplin yang berbeza mempunyai jenis yang berbeza dalam hujah, maka semakin luas anda membaca, semakin banyak teknik yang tersedia untuk diambil dan digunakan dalam penulisan anda.

    Antara sumber penulisan terbaik ialah suratkhabar. Membaca cadangan dan mengetahui bagaimana penulis menyokong isi dengan bukti. Penulisan semestinya stabil, maka anda perlu belajar daripada penulisan terbaik dan ambil tekniknya untuk membantu anda membentuk penulisan yang stabil.

0 comments:

Post a Comment